2009. február 28., szombat

Új notebookom: Toshiba Satellite A300 1MM

Gazdasági válság alatt is lehetnek az embernek kellemes meglepetései. Például az, hogy a főnöke bejelenti, hogy cégpénzből vehet magának új számítógépet. A régit, amivel sok baja volt mostanában az emberfiának, odaadja a főnök az újonnan felvett kollégának :). Persze megszabnak egy eléggé szűkmarkú határt, ám ekkor jön a magamfajta gadgetbuzi valódi művészete: kiválasztani melyik a legjobb notebook amit ÁFA nélküli 400 euróért meg lehet vásárolni. Csupán néhány órai böngészés és szakboltjárás után megbizonyosodtam benne, hogy ennyi pénzért (ma!) a legjobb vásár a Toshiba Satellite A300-as.




Hogy mást ne mondjak az új kollegával kapcsolatban, aki a HP-mat örökli, évekkel ezelőtt amikor a céghez kerültem, jómagam is örököltem egy laptopot: valamilyen Toshiba Tecra volt és (akkoriban) nagyon meg voltam elégedve vele. Persze van nekem egy elméletem a számítógépekről és a programokról amiket használnak: a programozók és a hardware-gyártók kétségtelenül összedolgoznak. Ugyanis ha nem lennének új, hardigényes programok, senki sem venne új gépet, ha pedig nem lennének új szoftigényes gépek, mai napig is Pacmant és Tetriszt játszanánk a gépeinken. Tehát a Toshiba Tecra is lejárt, mint a sarki boltban a halkonzerv, de nem azért mert nem volt jó, hanem azért, mert valakik úgy gondolták, hogy ideje neki lejárni . . . (És ilyenkor akaratlanul is eszembe jut a 30 éves szovjet Majak magnóm, amit kifogástalan állapotban vittem le a kukába: ma már azt is kiszámítják, hogy ne is tartson túl sokat az illető használati cikk).



Lássuk tehát a száraz adatokat. Processzor: Intel® Pentium® dual-core processor T3200 clock speed : 2.00 GHz Front Side Bus : 667 MHz 2nd level cache : 1 MB Operációs rendszer: Genuine Windows Vista® Home Premium Edition (pre-installed, Toshiba-HDD recovery), miután formáztam és újrapartícióztam a vinyót, persze minden elúszott :). Maradt a Vista szériaszám az alján. Standard memória : 3,072 (2,048 + 1,024) MB, maximálisan kiterjesztető: 4,096 MB: DDR2 RAM (800 MHz). Hard disk kapacitás: 250 GB S.M.A.R.T. DVD Super Multi drive (Double Layer) kompatibilitás: CD-ROM, CD-R, CD-RW, DVD-ROM, DVD-R, DVD-R(DL), DVD-RW, DVD+R, DVD+R(DL), DVD+RW, DVD-RAM maximális sebesség : Olvasás: 24x CD-ROM, 8x DVD-ROM/Írás: 24x CD-R, 4x CD-RW, 10x HS CD-RW, 16x US CD-RW, 8x DVD-R, 6x DVD-R (Double Layer), 6x DVD-RW, 8x DVD+R, 6x DVD+R (Double Layer), 8x DVD+RW. Display mérete: 15.4 " típusa : Toshiba TruBrite® WXGA TFT High Brightness display internal resolution : 1,280 x 800. Videókártya: gyártó: Intel® típus: Mobile Intel® GMA 4500M memória : 1,340 MB-ig, megosztott 3 GB rendszermemória esetén. Akciós ár (Romániában): 390 euró + ÁFA.

Oldalról nézve meglehetősen vaskosnak tűnik az A300-as, 2,7 kilogrammos tömegével pedig elég súlyos is. Mivel hátulja teljesen üres, első élére is több csatlakozót telepítettek. Ide került a hang ki- és bemenete, a hangerő tekerős szabályzója (szerintem ez egy pozitívum, sok gyártó lemondott róla), a kártyaolvasó, a vezeték nélküli hálózati eszközök (Wi-Fi, Bluetooth) kapcsolója, és az opcionális távirányító opcionális infrás érzékelője. Az oldalsó élek elejére került két-két USB, elosztva az Ethernet és modem aljzata. Jobbra ezután az optikai meghajtó, majd a tápcsatlakozó és a Kensington zár aljzata jön. Baloldalt, még a két USB előtt van egy mini FireWire konnektor, és a hűtőrács. Ami viszont a román piacra gyártott 1MM modellből nekem leginkább hiányzik az S-Video kimenetel. Nem tudok tehát egyelőre sok mindent mondani az új Toshibámról, ígérem, hogy amint új (jó vagy rossz) tulajdonságokat tapasztalok nála, írok. Amíg ezt írtam, teljes mértékben eszembe juttatta egykori Tecrámat, az is anno ugyanígy melegedett :). A HP nc6120 kétévi használata alatt erről az aspektusról teljesen megfeledkeztem . . .





Nincsenek megjegyzések: