2008. június 7., szombat

Drupa 7: Messe Düsseldorf

.

Európa több németajkú országát átfogó turnénk ötödik napján végre elérkeztünk igazi célpontunkhoz: a düsseldorfi nyomdaipari kiállításra, a DRUPA-ra. A drupa szakvásár több mint fél évszázaddal ezelőtt vette kezdetét tíz országból érkezett 527 kiállítóval és 190.000 szakmai látogatóval. Az előző alkalommal, 2004-ben 82 országból 1865 kiállító, 3350 újságíró, 122 országból több mint 394.000 szakmai látogató vett részt a drupá-n. 2008-ban tovább nőtt a nyomdaipari szakvásár világméretű jelentősége: 138 országból mintegy 391.000 látogató érkezett és az üzletkötések összesített volumene meghaladta a 10 milliárd eurót.
.


.

A több mint 1800 kiállítóval, a 170 000 négyzetméter feletti kiállítási területével, a világ minden tájáról várt 400 000 látogatóval és a mintegy 3500 újságíróval 2008. május 29-e és június 11-e között minden idők legnagyobb drupa szakvására zajlott le Düsseldorfban. „Ezzel a drupa ismét bizonyítja, hogy a nyomda- és médiaipar vezető nemzetközi szakvására” – hangsúlyozta Werner M. Dornscheidt, a Messe Düsseldorf vásártársaság ügyvezetésének elnöke a nyomtatott média seregszemle jelentőségét. „Egyetlen más szakvásár sem rendelkezik olyan mélyreható befolyással gazdasági és technológiai tekintetben, mint a nyomtatott média düsseldorfi seregszemléje. Ami a sportolóknak az olimpiai játékok, az a nyomtatott médiában a drupa” – szögezte le Dornscheidt úr. (Magyar Grafika)

.

.


Düsseldorf
-ból a Messén, azaz az impozáns vásárcsarnokon és az állomáson kívül nem sokat láttunk, de azt megtudtuk, hogy Németország legnagyobb nagyvárosi régiójának, a Rajna-Ruhr vidéknek szerves része, sőt, egyik fő gazdasági motorja. Jelentőségét jól mutatja, hogy a düsseldorfi nemzetközi repülőtér az ország harmadik legnagyobb utasforgalmat lebonyolító repülőtere, illetve, hogy a Düsseldorfi Vásár évről évre számos fontos nemzetközi rendezvénynek ad otthont. Düsseldorf Frankfurt am Main után Németország második legnagyobb pénzügyi központja. Számos nemzetközi szinten tevékenykedő nagyvállalat székel itt, mint például Metro AG, ThyssenKrupp, E.ON, Rheinmetall, Henkel, Degussa, NRW.Bank, WestLB, E-Plus, Vodafone Deutschland vagy az ERGO Versicherungsgruppe. A város nemzetköziségét érzékelteti az is, hogy itt található kontinetális Európa legnépesebb (kb. 8.000 fős) japán kolóniája.

.


.


Düsseldorf-ot először 1159-ben említik a források. 1288-ban Düsseldorf megkapja Berg grófjától a városi rangot és később, 1511-től már Düsseldorf a Berg és Jülich hercegség székhelye. 1609-ben pedig a Pfalz-Neuburg család birtoka lett. A várost sok csapás érte: mind a harmincéves háború, mind pedig a spanyol örökösödési háború megtette hatását, de II. János Vilmos fejedelem alatt újjáépült. 1805-1813-ig a Napóleon által létrehozott Berg nagyhercegség székhelye volt és 1815-ben Poroszországhoz csatolták. Itt volt zeneigazgató Robert Schumann és Düsseldorfban született Heinrich Heine. Az 1870-es években egyre fontosabbá vált a vas- és acélipar és ez a városban gyors kereskedelmi és gazdasági fellendülést hozott a városnak. A II. világháború is érzékenyen érintette a várost, ugyanis ekkor leromboltak rengeteg épületet köztük régi és értékes műemlékeket is, de a város hamar új erőre kapott és újraépítette, illetve felújította magát. 1946-tól Észak-Rajna-Vesztfália szövetségi tartomány fővárosa. Itt ömlik a Rajnába a Düssel folyó, erről kapta nevét a város: Düssel-falu.

.

.

Az ICE (InterCityExpress) a Német Vasutak (Deutsche Bahn) nagy sebességű villamos motorvonatcsaládja, egyben márkaneve a német nagysebességű vonatoknak. Ez a DB Fernverkehr legmagasabb termékkategóriája és DB vezérhajója. Az ICE védjegy Németország legismertebb márkái között van. A nagysebességű járművek fejlesztése Németországban 1985-ben kezdődött, a menetrendszerinti közlekedésük 1991-ben indult meg. A jelenlegi ICE-hálózat ma már hatféle szerelvénnyel lefedi szinte az egész országot, illetve onnan Svájcba, Ausztriába, Hollandiába, Belgiumba is utazhatunk ICE-vel. 2007. június 10-én Párizs és Frankfurt - Stuttgart között új vasútvonalat nyitottak, melyet a Deutsche Bahn és SNCF üzemeltet együtt. Párizs-Frankfurt között a DB ICE vonatai közlekednek, de Párizs-Stuttgart között SNCF TGV szerelvények száguldanak. Mindkettő járaton vegyes francia-német személyzet dolgozik. A spanyol vasúti üzemeltető (RENFE) szintén ICE 3 vonatokat alkalmaz (Siemens Velaro). Szélesebb verziókat rendelt Kína a Peking-Tianjin nagysebességű vasútvonalra (CRH 3) és Oroszország a Moszkva-Szentpétervár és a Moszkva-Nyizsnyij Novgorod vonalakra (Velaro RUS).

.

Nincsenek megjegyzések: