2007. október 25., csütörtök

Polaroid Colorpack 80, a tízfontos



Erről a gépről kapásból annyit lehet mondani (amellett, hogy Polaroid Colorpack 80), hogy valaki árul egyet az E-bay-en tíz fontért és azt állítja, hogy újonnan vásárolta 1972-ben. Nahát, ez egy nagy marha lehet. Ha én valami ilyesmit újonnan vásároltam volna harminchat évvel ezelőtt, és az nekem most is kifogástalan állapotban meglenne, biztos nem adnám el. Legalábbis nem tíz fontért. Ha nincs szükségem rá, ha nagyon foglalja a helyet, akkor vagy elajándékozom, vagy kidobom. Vagy elkezdem a társait is gyűjteni :). De nem adom el. Ez a különbség köztem és a civilizált nyugat közt.


A Polaroid Corporation nevű céget Dr. Edwin Land 1937-ben alapította abból a célból, hogy olyan kamerát fejlesszen ki, amely azonnal, ott helyben elő is hívja a képet. Tíz évnyi kutató és fejlesztő munka után, 1947. február 21-én mutatta be 18x24 cm-es kameráját és az eljárást az Optical Society of America-nak. A Polaroid típusú film 9-10-szer drágább, mint egy átlagos, 35mm-es film, és csupán 13°-35 °C között működik tökéletesen. A Polaroid diapozitívet 1957-ben fejlesztették ki, a Polacolort (színes Polaroid) 1963-ban.

Nincsenek megjegyzések: