- AUTO: Teljesen automata mód, felvételek készítésére. (Ez a felirat jelenik meg a képernyőn, ha AUTO-ra tekerjük a gombot :).
- Ikon: Mozgókép felvételére alkalmas mód, hanggal. Itt érdemes megjegyezni, hogy a képernyőn megjelenő hátralévő idő 1 GB üres kártyával 17 m 49 s. Ez kicsit kevés, ennek utána kell néznem.
- M: Manuális mód, blende és zársebesség állítással. Itt az eljárás a következő: megnyomjuk a +- jobb alsó gombot és megjelenik a +- Állítás felirat, a záridőt a fel- le- gombokkal állíthatjuk 4mp-től 1/1000-ig; a blendenyílást f13.6-tól f3.5-ig.
- S: Záridő prioritás mód. Automata blendenyílás mellett választható záridő. (Shutter Speed). Ami érdekes ennél a módnál, hogy annak ellenére, hogy szabadkezet ad a fotósnak a záridő kiválasztására, ha túl kicsi időt használunk, a blendenyílás értéke pirossal lesz bejelölve.
- A: Blende prioritás mód. Automata zársebesség mellett választható rekeszérték. (Aperture Priority).
- P: Programautomatika mód. A zársebesség és a blendenyílás változtatható egyszerre és ellentétes irányban. Vagyis a jobb-bal gombbal ha a blendenyílás nő, a záridő csökken és fordítva.
- SP2: Scene Position tájkép mód. Tájképek, épületek tiszta, éles felvételeinek készítéséhez. (A képernyőn megjelenik piros alapon egy fehér hegy). Miután a 2 SP valamelyikét kiválasztottuk, a középső, OK gommbal bemehetünk egy olyan menübe, amely tovább finomítja a lehetőségeket. Itt található még 10 betáplált mód, amikről nyilatkozni nem tudok amíg ki nem próbálom: sport, éjszakai, tűzijáték, naplemente, hó, tengerpart, múzeum, party, virág, szöveg.
- SP1: Scene Position portré mód. A bőr tónusait hűen ábrázoló portré készítésére. (A képernyőn egy fej látható).
- N/(blitz): Naturális mód vakuval. Ez a mód 2 felvételt készít egymás után, az elsőt vakuval, a másodikat vaku nélkül.
- N: Natural (természetes) mód vaku nélkül.
- Ikon: Bemozdulás ellen. Rövid záridejű képek magas érzékenységű képekhez.
És akkor most beszéljünk a másodlagos módválasztóról. A négypozíciós kerek kapcsoló a gép hátán található, közepén egy kisebb, Menu/OK feliratú gombbal. A külső karika négy pozíciója: bal-makró, jobb-vaku, fel-kijelzőfény, le-önkioldó. Részletesebben:
- Bal-Makró. Három lehetőség között választhatunk többször nyomogatva ezt a kapcsolót: Makró, azaz 4 és 60 cm közötti fotózáshoz, Szuper Makró, 1 és 4 cm között, illetve Normál (Macro Off) nem túl közeli fényképezéshez.
- Fel-kijelzőfényesség: ezt egyszer lenyomva az LCD kijelző világosabb lesz, másodszorra visszaáll normál fényerőre.
- Jobb-vakuállítás: első lenyomásnál kettőt villan, ezáltal csökken a vörösszem effektus, másodiknál vaku erőteljesebbet villan, harmadiknál nem villan egyáltalán és negyediknél automatán működik.
- Le-önkioldó: az első kapcsolás tíz másodpercig késlelteti az exponálást, a második 2 másodpercig, a harmadik pedig kikapcsolja az önkioldót.
Első pozitív benyomásom erről a gépről a rendkívül kis fogyasztásával kapcsolatos. Első nap azzal a 4 Energizer ceruzaelemmel (nem akkuval!!!) amivel jött kb. 400 képet (legalább 100 vakusat) és 15 perc filmet készítettünk, és még mindig megy :). Vagy az Energizerek nagyon jók, vagy a Fuji fogyaszt nagyon keveset, vagy mind a kettő... Tehát: mint legtöbb Fuji gép, ez is ceruzaelemmel működik, ami nem is olyan rossz ötlet, hiszen ha lemerül az akku és nincs idő vagy lehetőség feltölteni, elő lehet kapni 4 (jobb minőségű) ceruzaelemet, és mehet tovább a fotózás. A másik pozitívuma - például az 5600-ashoz képest is - az, hogy SD kártyával működik (Sajnos a maximális amit felismer 2 GB). Ez azt jelenti, hogy az SD a legelterjedtebb memóriakártya-standard, sok más géppel kompatibilis és az ára is tűrhető. Az én Fuji-m valamilyen akció folytán 1 GB-s kártyával jött, nagyon örvendtem, mert általában a (nagyobb) memóriakártyát külön kell vásárolni. Erre a kártyára a legnagyobb 7 MP-es képből 285 darab Fine fér fel, vagy 568 Normal. Most már kezdem félteni a laptopom 80 GB-ját :).
Persze ami legtöbbet nyomott a latban a kiválasztáskor az a 10X-es optikai zoom. Itt az elején fontos megemlíteni, hogy az optikai zoom értéke egy viszonyszám, a legkisebb fókusztávolság és a legnagyobb fókusztávolság aránya, melyet régen milliméterben adtak meg a filmes gépeken. A digitális gépeknél ezért ekvivalens (filmesnek megfelelő) fókusztávolsággal számolunk. A Fujinon objektíven a feltüntetett 6,3-63 mm között lehet a fókusztávolság, amely hagyományos képkockára vetítve 38 mm és 380 mm közöttinek adódik. A 10x-es optikai zoomon felül további 4.8X-os digitális zoom is használható, ha erre feltétlen szükség van. Tehát az Fuji S5700 nem egy nagylátószögű kamera, de mindenki tudja, hogy mire fektet nagyobb hangsúlyt. A nagylátószögű kamerák szobában, zárt helyen kisebb távolságról nagyobb teret képesek befogni. Filmes rendszerbe átszámolva az igazi nagylátószögű objektívek fókusztávolsága 28 mm vagy annál kisebb. Ezek a gépek viszont nem a legalkalmasabbak a telefotózásra, hiszen sokat veszítenek széles látószögük miatt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése