2008. január 23., szerda

Új családtag: Logan 1.6 MPI







Hát igen. Jól sejtitek. Elérkezett ez a pillanat is. Hosszas érdeklődés, készülődés és tépelődés után felmentem a Feleki-útra. Eddig vettem már autót piacon, utcán, falun, de soha showroomban. Rengeteg pro- és kontravélemény hangzott el két hónap alatt - amióta eladtam a fekete Daciát - az új Dacia mellett és ellen. Persze mondanom sem kell, hogy a Dacia Logan legfontosabb aduja az ár volt. Új autót ennyi pénzért csak kis koreait vagy kínait lehet venni, olyanhoz pedig volt szerencsém ez alatt a két hónap alatt (cég-Matiz) és NO THANX. Ugyanakkor vehettem volna drágább autót (újat), hiszen a bankok már házhozszállítják a kölcsönpénzt, de több pénzt visszafizetni még fájdalmasabb. Szóval ennyi fért be a keretbe (ez is szűkösen).





Másik opció használt Volkswagen, Opel, vagy valami egyéb lett volna, sokan esküsznek rá, hogy egy négy-ötéves Golf felülmúlja az új Dáciát. Ezzel nem is vitatkoznék, de négyéves autóm már volt (persze nem Golf), új autóm pedig... Szóval ezért mentem fel. Internetről úgy ismertem már a Loganokat, mintha vizsgára készültem volna belőlük. LOVE AT FIRST SIGHT. Ott állt kiállítva az a modell, az a szín, az az ár amit kinéztünk interneten, és amelyikről én feljöttem megkérdezni, hogy ha megrendelem, mennyit kell rá várni meg ilyenek. SEMENNYIT. Rendeljem meg, fizessem ki, vagy legalább előleget fizessek s másnap jöhetek utána, addig ők kitolják a showroomból és még egyszer átnézik.



Akkor nézzük át még egyszer: "A Logan általános célú, családi autó, melyet korszerű megjelenést nyújtó, strukturális dizájn jellemez. Határozott vonalai, a motorháztetőtől a faráig, dinamikus megjelenést kölcsönöznek, nagyvonalú méretei pedig tágas utasteret biztosítanak. Rendkívüli tágassága lehetővé teszi, hogy akár három, magas utas is kényelmesen foglalhasson helyet a hátsó ülésen. Csomagtartójának 510 literes térfogata, valamint geometriai kialakítása a legkülönbözőbb formájú és méretű csomagok berakodását is egyszerűvé teszi. A Logan megfelel az európai biztonsági előírásoknak. A legkeményebb biztonsági teszteknek vetették alá a Renault tesztközpontjában, de számtalan próbát végeztek független tesztelők és az európai szaksajtó képviselői is. A gépkocsi sikeresen kiállta a különböző fék- és kikerülési teszteket, valamint jó eredményt ért el az Euro NCAP törésteszten is (3 csillag). A Logan megjelenése óta a különböző európai magazinokban megjelent számos cikk szerint: a Logan biztonságos autó." (dacia.hu)

A magyarországi fórumokon úgy is emlegetik: NAGYSEGGŰ. :) Most ez csúfság vagy dicséret, nem tudom. Itt van egy példa: "Román dögös: Hát igen, az 1,6 os motor kemény, a 90 le nagyon hasít, elég jól megy, de azért lehetne kicsit erősebb is. Kőkorszaki elavult rendszer ehhez képest sok extrával megpakolt német kocsi. 5 utas, horvátországi nyaralás, átlagsebesség 130, s fújt a szél!!! De elég nyüszitő hangja volt már 160-nál ezért nem is gyilkoltam jobban! Mégiscsak túl volt terhelve. Aztán pesten piros lámpa, 3 sávos út, baloldalon Nissan Almera 1,5, jobbon Suzuki Ignis 1,3, ezek padlógázon, nem semmi 1-2 autóhosszal vezetek! Csomagtartója elég jó, nagy, 510l!!!!! Belül tágas, és szép, de nagyon magas és ezért elég instabilnak gondolnánk (rénszarvas teszt felborulással kapcsolatos csalás kiderült) és mégsem nagy a fogyasztása! Hibalista: Első héten elfolyt a pénzem benzinre, annyira imádtam vele menni. És fékezés nem volt, csak nyomtam neki, aztán kiégtek a szemeim, s leállítottam! Kipróbáltam, egy napig nem állítottam le, csak mentem vele, közben ettem, s csak WC-re álltam meg, de a motort nem állítottam le." (totalcar) Na jó' van na.


Szóval másnap visszamentem. Dacia Logan Preferance 1,6 MPI, ABS Plus 7600 Eurós alapár. Metál fényezés +255 euro. Blaupunkt CD lejátszó +180 euro. (Auchhh). Összesen 8.o35 euro + kb. 300 beiratás, + kb. 300 euro/év Casco. Megvettük, használjuk szerencsével és sok egészséggel. A többi, ha a Jóisten is úgy akarja, majd jön magától.


S így jöttem le vele a Feleki útról. A kettes a lenti képen látható műszerfalon az összes megtett kilométer számát jelöli. Amikor a képviselet előtt beindítottam a kocsit, NULLÁT mutatott, fogalmam sem volt akkor, hogy mi az és hogy soha többé nem lesz ilyen rajta. Egyedülálló élmény.


Nincsenek megjegyzések: