2010. március 14., vasárnap

Hagymaleves Naked Chef módra


Az első sorozat, amit Jamie Olivier, a népszerű brit mesterszakács csinált, a BBC Naked Chef (Pucér szakács) című műsora volt, és óriási sikere volt. A cím az általa elkészített ételek egyszerűségére utal, s semmi köze sincs a meztelenséghez. Hát ez a hagymaleves, amit az ő receptje szerint készítettem, tényleg egyszerű, sőt olcsónak is mondható. Ha még én is el tudtam készíteni, és még a feleségemnek is ízlett, akkor ... munkára fel!

A főzést én mindig azzal szoktam kezdeni, hogy megvárom, amíg M. elmegy itthonról. Nem kellemes úgy tenni-venni a konyhában, hogy közben harcias nejed árgus szemekkel figyeli, vajon milyen féltve rejtegetett kincsét akarod belefőzni abba a kotyvalékba, ami úgysem lesz jó és te csak prédálod a drága hozzávalót. Szóval a pillanat kiválasztása létfontosságú a magamfajta kétbalkezes, ám jóindulatú férfi-főzéshez.

Kezdjük tehát a hozzávalókkal kb. 10 adaghoz: 1 negyed tábla vaj (50 g.); 1-2 evőkanál olívaolaj, nagy marék friss zsályalevél (érdemes belőle félretenni a tálaláshoz) vagy 2 evőkanál szárított zsálya, 6 cikk zúzott fokhagyma, 5 felszeletelt erdélyi vöröshagyma (nálunk a lila=vörös); 5 felszeletelt erdélyi sárgahagyma (vörös=sárga); 5 fehérhagyma (ezt most kihagytam); egy szép nagy póréhagyma, só, frissen őrölt bors, 3 liter forró húsleves vagy egyéb műbalhé, utólag pirított kenyér és kb. 200 g reszelt cheddar sajt. Jól talál bele állítólag, de csak ha van otthon, egy kis Worcester-szósz.



Miután nagy búsulva előkészítettem a hagymákat (végig sírtam), a vajat felolvasztottam és nagyon rövid ideig kavargattam a zúzott fokhagymával, aztán leöntöttem olívaolajjal és rászórtam a szárított zsályát, mert csak az volt. Kicsit összemelegedtek és máris bevetettem a nehéztüzérséget: a sokféle hagymát (kivéve a fehéret, mert az most nem volt).

Só-bors-paprika, aztán lefedtem és nagyon lassú tűzön 25 percig fonnyasztottam, de vigyázat, ott álldogáltam mellette és bele-bele kavartam. 25 perc után levettem a fedőt és még 15 percig óvatosan kavargattam, nehogy odakapjon. Időközben 3 liter vizet felfőztem és tettem bele 3 húsleveskockát.

Végül felöntöttem a forró alaplé egy részével, összekevertem és visszatöltöttem a nagyobb fazékba, amiben aztán felforraltam és kis lángon 15 percig főztem. A végeredmény egészen jól nézett ki. Tálaláskor egy-egy szelet pirítóskenyérből apró kockákat dobtam a tányérba, majd a forró levesbe sajtot reszeltem. Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések: